Nowe zasady dotyczące cookies W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.[zamknij]
Biuletyn Informacji Publicznej Urząd Gminy Bircza
  
25-04-2024, Czwartek, 17:47


Jesteś tutaj ::
Strona główna Drukuj treść Poleć znajomemu Pomoc

Regulamin organizacyjny

Rozdział I.

POSTANOWIENIA OGÓLNE

§ 1

Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy Bircza, zwany dalej Regulaminem, określa:

1) zakres działania i zadania Urzędu Gminy Bircza, zwanego dalej Urzędem,

2) organizację Urzędu,

3) zasady funkcjonowania Urzędu,

  1. zakres działania kierownictwa Urzędu i poszczególnych referatów i stanowisk pracy w Urzędzie.

§ 2

Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:

1) Gminie - należy przez to rozumieć Gminę Bircza,

2) Radzie - należy przez to rozumieć odpowiednio Radę Gminy Bircza ,

  1. Wójcie, Zastępcy Wójta, Sekretarzu, Skarbniku, Kierowniku Urzędu Stanu Cywilnego, Kierowniku Referatu Techniczno - Inwestycyjnego - należy przez to rozumieć odpowiednio: Wójta Gminy Bircza, Zastępcę Wójta Gminy Bircza, Sekretarza Gminy Bircza, Skarbnika Gminy Bircza, Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w Birczy, Kierownika Referatu Techniczno – Inwestycyjnego Urzędu Gminy w Birczy.

    § 3

1. Urząd jest jednostką budżetową Gminy Bircza.

2. Urząd jest pracodawcą dla zatrudnionych w nim pracowników.

3. Siedzibą Urzędu jest miejscowość Bircza.

§4

1. Urząd jest czynny w dniach roboczych w godzinach od 7.30 do 15.30.

2. Urząd Stanu Cywilnego udziela ślubów także w niedziele, święta i dni powszednie wolne od pracy, po uzgodnieniu terminu tej uroczystości z Kierownikiem Urzędu Stanu Cywilnego z tygodniowym wyprzedzeniem.

Rozdział II.

ZAKRES DZIAŁANIA i ZADANIA URZĘDU

§ 5

1. Urząd jest jednostką organizacyjną powołaną do wykonywania zadań publicznych o znaczeniu lokalnym, należących do kompetencji Wójta.

2. Do zakresu działania Urzędu należy zapewnienie warunków należytego wykonywania spoczywających na Gminie:

1) zadań własnych,

2) zadań zleconych,

3) zadań wykonywanych na podstawie porozumienia z organami administracji rządowej (zadań powierzonych),

4) zadań publicznych powierzonych gminie w drodze porozumienia międzygminnego,

5) zadań publicznych powierzonych gminie w drodze porozumienia komunalnego zawartego z powiatem, które nie zostały powierzone gminnym jednostkom organizacyjnym, związkom komunalnym lub przekazane innym podmiotom na podstawie umów.

§ 6

1. Do zadań Urzędu należy zapewnienie pomocy organom Gminy w wykonywaniu ich zadań i kompetencji.

2. W szczególności do zadań Urzędu należy:

1) przygotowywanie materiałów niezbędnych do podejmowania uchwał, wydawania decyzji, postanowień i innych aktów z zakresu administracji publicznej oraz podejmowania innych czynności prawnych przez organy Gminy,

2) wykonywanie - na podstawie udzielonych upoważnień - czynności faktycznych wchodzących w zakres zadań gminy,

3) zapewnienie organom Gminy możliwości przyjmowania, rozpatrywania oraz załatwiania skarg i wniosków,

4) przygotowywanie uchwalenia i wykonywania budżetu Gminy, oraz innych aktów organów Gminy,

5) realizacja innych obowiązków i uprawnień wynikających z przepisów prawa oraz uchwał organów Gminy,

6) zapewnienie warunków organizacyjnych do: odbywania sesji Rady, posiedzeń jej komisji oraz pracy innych organów funkcjonujących w strukturze Gminy,

7) prowadzenie zbioru przepisów gminnych dostępnego do powszechnego wglądu w siedzibie Urzędu,

8) wykonywanie prac kancelaryjnych zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, a w szczególności:

a) przyjmowanie, rozdział, przekazywanie i wysyłanie korespondencji,

b) prowadzenie wewnętrznego obiegu akt,

c) przechowywanie akt,

d) przekazywanie akt do archiwów,

9) realizacja obowiązków i uprawnień służących Urzędowi jako pracodawcy - zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa pracy.

Rozdział III.

ORGANIZACJA URZĘDU

§7

W strukturze Urzędu tworzy się referaty oraz samodzielne stanowiska pracy.

  1. W skład Urzędu wchodzą referaty i samodzielne stanowiska pracy:

- Referat Księgowo - Podatkowy (KSP);

- Referat Techniczno – Inwestycyjny (TI);

- Urząd Stanu Cywilnego, stanowisko d/s wydawania zezwoleń na sprzedaż alkoholi,

- samodzielne stanowisko d/s ewidencji ludności, powszechnego poboru, nadzór nad cmentarzami gminnymi, prowadzenie kancelarii tajnej (EL)

- samodzielne stanowisko d/s obrony cywilnej, zarządzania kryzysowego, ochotniczych straży pożarnych i ochrony informacji niejawnych (OC-ZK),

- rzemieślnik specjalista - kierowca samochodu ratowniczego,

- samodzielne stanowisko d/s obsługi Rady Gminy, współpracy z jednostkami pomocniczymi gminy, rolnictwa i ochrony zdrowia (RG – R),

- samodzielne stanowisko Radcy Prawnego (RP)

- samodzielne stanowisko d/s obsługi kancelaryjnej; (SK)

- samodzielne stanowisko d/s kadr, ewidencji działalności gospodarczej, nadzór nad praktykantami, osobami skierowanymi do odpracowania wyroków sądowych i stażystami (KDG),

- samodzielne stanowisko d/s gospodarki komunalnej, lokalowej i ochrony środowiska, prowadzenie archiwum,

- samodzielne stanowisko d/s oświaty, inwestycji i remontów w obiektach oświatowych, kulturalnych i OSP, (OS)

- kierowca autobusu szkolnego,

- samodzielne stanowisko d/s leśnictwa i ochrony przyrody (L-OP),

- samodzielne stanowisko d/s świadczeń rodzinnych – stanowisko dwuetatowe

- samodzielne stanowisko d/s informatyki, analiz ekonomicznych i informacji publicznej (IPG),

- rzemieślnik specjalista - pracownik gospodarczy,

- stanowisko gońca gminnego,

- stanowisko sprzątaczki,

§8

  1. Na czele referatów stoją kierownicy.

    - Referatem Księgowo – Podatkowym kieruje Skarbnik Gminy,

    - Referatem Techniczno – Inwestycyjnym kieruje Kierownik Referatu,

    - Urzędem Stanu Cywilnego kieruje Kierownik USC .

  2. Referaty dzielą się na stanowiska pracy.

    1) Referat Księgowo - Podatkowy składa się ze stanowisk pracy:

- stanowiska d/s księgowości budżetowej, stanowisko dwuetatowe;

- stanowisko d/s rachuby płac;

- stanowisko d/s księgowości materiałowej;

- stanowiska d/s wymiaru podatków i opłat;

- stanowiska d/s księgowości podatkowej, stanowisko dwuetatowe;

- stanowisko d/s obsługi kasy;

2) Referat Techniczno – Inwestycyjny składa się ze stanowisk pracy:

- stanowisko d/s inwestycji i remontów, planowania przestrzennego i rozwoju lokalnego – Kierownik Referatu;

- stanowisko d/s gospodarki gruntami i zamówień publicznych;

- stanowisko d/s dróg, mostów, komunikacji i wód płynących;

- stanowisko d/s funduszy pomocowych, rozwoju i promocji gminy;

3. Szczegółowy podział zadań na poszczególnych stanowiskach pracy określają indywidualne zakresy czynności sporządzane przez stanowisko d/s kadr i Sekretarza Gminy.

§ 9

Strukturę organizacyjną Urzędu określa schemat organizacyjny, stanowiący załącznik nr 1 do Regulaminu.



Rozdział IV.



ZASADY FUNKCJONOWANIA URZĘDU

§ 10

Urząd działa według następujących zasad:


1) praworządności,

2) służebności wobec społeczności lokalnej,

3) racjonalnego gospodarowania mieniem publicznym,

4) jednoosobowego kierownictwa,

5) planowania pracy,

6) kontroli wewnętrznej,

  1. podziału zadań pomiędzy kierownictwo Urzędu, a poszczególne referaty i stanowiska pracy oraz wzajemnego współdziałania,

§ 11

Pracownicy Urzędu w wykonywaniu swoich obowiązków i zadań Urzędu działają na podstawie i w granicach prawa i obowiązani są do ścisłego jego przestrzegania.

§ 12

Pracownicy Urzędu w wykonywaniu zadań Urzędu i swoich obowiązków są obowiązani służyć Gminie i Państwu.

§ 13

1. Gospodarowanie środkami rzeczowymi odbywa się w sposób racjonalny, celowy i oszczędny, z uwzględnieniem zasady szczególnej staranności w zarządzaniu mieniem komunalnym.

2. Zakupy i inwestycje dokonywane są po wyborze najkorzystniejszej oferty, zgodnie z przepisami dotyczącymi zamówień publicznych.

§ 14

1. Jednoosobowe kierownictwo zasadza się na jednolitości poleceniodawstwa i służbowego podporządkowania, podziału czynności na poszczególnych pracowników oraz ich indywidualnej odpowiedzialności za wykonanie powierzonych zadań.

2. Urzędem kieruje Wójt przy pomocy Zastępcy Wójta, Sekretarza i Skarbnika, którzy ponoszą odpowiedzialność przed Wójtem za realizację swoich zadań.

3. Kierownicy poszczególnych Referatów kierują i zarządzają nimi w sposób zapewniający optymalną realizację zadań Referatów i ponoszą za to odpowiedzialność przed Wójtem.

4. Kierownicy poszczególnych Referatów Urzędu są bezpośrednimi przełożonymi podległych im pracowników i sprawują nadzór nad nimi.

5. Pracownicy pracujący na samodzielnych stanowiskach działają w sposób zapewniający optymalną realizację nałożonych na nich zadań. Odpowiadają przed swoimi przełożonymi zgodnie ze strukturą organizacyjną.

§ 15

1. Urząd działa zgodnie z rocznym planem pracy.

2. Szczegółowe zasady planowania pracy w Urzędzie określa załącznik nr 2 do Regulaminu.

§ 16

1. W Urzędzie działa kontrola wewnętrzna, której celem jest zapewnienie odpowiedniej jakości i prawidłowości wykonywania zadań Urzędu przez poszczególne Referaty i poszczególnych pracowników Urzędu pracujących na samodzielnych stanowiskach pracy.

2. Szczegółowe zasady kontroli wewnętrznej w Urzędzie określa załącznik nr 3 do Regulaminu.

§ 17

1. Referaty i samodzielne stanowiska realizują zadania wynikające z przepisów prawa i Regulaminu w zakresie ich właściwości rzeczowej.

2. Referaty i samodzielne stanowiska pracy są zobowiązane do: współdziałania, w zakresie wymiany informacji, obiegu dokumentów, wzajemnych konsultacji i udziału w pracach wymagających współdziałania referatów i samodzielnych stanowisk w zakresie opracowywania planów, programów, wniosków itp.

Rozdział V.

ZAKRESY ZADAŃ WÓJTA, ZASTĘPCY WÓJTA, SEKRETARZA GMINY I SKARBNIKA GMINY

§ 18

Do wyłącznej kompetencji Wójta należy w szczególności:

  1. kierowanie bieżącymi sprawami Gminy oraz kierowanie Urzędem, reprezentowanie Gminy na zewnątrz,

  1. przedkładanie Radzie Gminy projektów uchwał,

  2. gospodarowanie mieniem komunalnym,

  3. wykonywanie budżetu,

  4. ogłaszanie budżetu gminy,

  5. zaciąganie zobowiązań mających pokrycie w ustalonych w uchwale budżetowej kwotach wydatków w ramach upoważnień udzielonych przez Radę Gminy,

  6. dokonywanie wydatków budżetowych,

  7. zgłaszanie propozycji zmian w budżecie gminy,

  8. dysponowanie rezerwami budżetu gminy,

  9. składanie Radzie Gminy okresowych sprawozdań z realizacji zadań Urzędu oraz informacji o swojej pracy pomiędzy sesjami,

  10. podejmowanie czynności z zakresu prawa pracy i wyznaczanie innych osób do podejmowania tych czynności (z upoważnienia lub w jego imieniu),

  11. wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego i kierownika zakładu pracy w stosunku do pracowników Urzędu i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,

  12. upoważnianie pracowników Urzędu do wydawania w imieniu wójta gminy decyzji administracyjnych oraz postanowień w sprawach indywidualnych z zakresu administracji publicznej, a także do podpisywania dokumentów finansowych,

  13. zatrudnianie i zwalnianie kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,

  14. nadzorowanie realizacji zadań zleconych z zakresu administracji rządowej, wojewódzkiej, powiatowej i utrzymywanie kontaktów z terenowymi organami tej administracji;

  15. wykonywanie zadań szefa obrony cywilnej gminy;

  16. organizowanie akcji ratowniczych w przypadku klęsk żywiołowych i katastrof,

  17. przyjmowanie ustnych oświadczeń woli spadkodawcy,

  18. wykonywanie innych zadań zastrzeżonych dla Wójta przez przepisy prawa i Regulamin oraz uchwały Rady,

  19. utrzymywanie kontaktów z mediami.

§ 19

1. Zastępca Wójta podejmuje czynności kierownika Urzędu pod nieobecność Wójta lub wynikającej z innych przyczyn niemożności pełnienia obowiązków przez Wójta.

2. Do pozostałych zadań Zastępcy Wójta należy w szczególności:

1) zatwierdzanie zakresów czynności i odpowiedzialności pracowników Urzędu,

2) zapewnianie przestrzegania prawa przez wszystkie komórki organizacyjne Urzędu oraz jego pracowników,

3) wydawanie decyzji w sprawach indywidualnych z zakresu administracji publicznej,

4) podejmowanie decyzji majątkowych dotyczących zwykłego zarządu mieniem Gminy w obowiązującym trybie;

5) podejmowanie innych decyzji należących do kompetencji Urzędu, podpisywanie pism i dokumentów wychodzących na zewnątrz Urzędu;

6) rozstrzyganie sporów pomiędzy poszczególnymi komórkami organizacyjnymi w szczególności dotyczącymi podziału zadań,

7) udzielanie odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych, o ile Statut Gminy nie stanowi inaczej,

8) nadzór nad bieżącą działalnością placówek oświatowych,

9) organizacja i nadzór nad kontrolą wewnętrzną Urzędu Gminy, współdziałanie w tym zakresie z Wójtem Gminy, Sekretarzem Gminy i Skarbnikiem Gminy,

10) nadzór nad zabezpieczeniem komputerowej bazy danych,

11) przyjmowanie oświadczeń o stanie majątkowym od Sekretarza Gminy, Skarbnika Gminy, Kierowników gminnych jednostek organizacyjnych oraz pracowników samorządowych upoważnionych przez Wójta do wydawania w jego imieniu decyzji administracyjnych,

12) ustalanie i zatwierdzanie rocznych planów pracy Urzędu,

3. Zastępca Wójta wykonuje także inne zadania na polecenie lub z upoważnienia Wójta.

§ 20

Do zadań Sekretarza należy zapewnienie sprawnego funkcjonowania Urzędu a w szczególności:

  1. organizacja pracy Urzędu i koordynowanie działań podejmowanych przez poszczególne komórki organizacyjne;

  1. nadzorowanie przestrzegania zasady rzetelnego i terminowego załatwiania spraw obywateli,

  2. prowadzenie rejestru skarg i wniosków,

  3. opracowywanie projektów podziału referatów na stanowiska pracy,

  4. opracowywanie zakresów czynności na poszczególne stanowiska pracy,

  5. prowadzenie spraw związanych z doskonaleniem kadr w Urzędzie;

  6. przedkładanie Wójtowi propozycji dotyczących usprawnienia pracy Urzędu,

  7. nadzór nad przygotowywaniem projektów zarządzeń Wójta,

  8. wykonywanie funkcji zwierzchnika służbowego wobec pracowników bezpośrednio mu podległych,

  9. koordynacja i organizacja spraw związanych z wyborami, referendami i spisami,

  10. organizowanie współdziałania z sołectwami oraz z jednostkami organizacyjnymi Gminy,

  11. organizowanie sprawnej obsługi petentów przez pracowników Urzędu;

  12. zapewnienie skutecznego sposobu publikacji prawa miejscowego, obwieszczeń oraz wszelkich informacji o charakterze publicznym na terenie Gminy;

  13. organizacja prawnej obsługi urzędu;

  14. przydział zadań do realizacji przez poszczególne Referaty lub samodzielne stanowiska pracy wynikające z uchwał zebrań wiejskich, sesji Rady Gminy oraz wniosków mieszkańców i rozliczanie z wykonania tych zadań,

  15. planowanie kosztów utrzymania Urzędu i przygotowywanie w tym zakresie wniosków do budżetu Gminy;

  16. przygotowywanie materiałów pod obrady Rady Gminy, współpraca z Radą i nadzór nad biurem obsługi Rady Gminy;

  17. nadzór nad kompletowaniem dokumentacji z prac Rady Gminy;

  18. organizacja biblioteki Urzędu, uzupełnianie zbiorów Urzędu w akty normatywne,

  19. wydawanie wszelkich wymaganych zaświadczeń i poświadczeń urzędowych,

  20. zapewnienie przestrzegania w Urzędzie Gminy tajemnicy państwowej i służbowej,

  21. wykonywanie innych zadań na polecenie lub z upoważnienia Wójta,

  22. egzekwowanie dyscypliny pracy od pracowników Urzędu Gminy,

  23. nadzór nad zabezpieczeniem i przechowywaniem dokumentów, pieczęci i sprzętu Urzędu Gminy



  24. współredagowanie oraz bieżąca kontrola i rozliczanie realizacji rocznego planu pracy Urzędu Gminy,

  25. utrzymywanie kontaktów z mediami.

§ 21

Do zadań Skarbnika należy:

  1. realizacja budżetu Gminy w zakresie finansowo – księgowym,

  2. opracowanie projektu budżetu Gminy;

  3. przekazywanie pracownikom samorządowym wytycznych do opracowania niezbędnych informacji związanych z projektem budżetu;

  4. kontrasygnata czynności prawnych powodujących powstanie zobowiązań finansowych;

  5. dokonywanie analizy budżetu Gminy, sporządzanie okresowych sprawozdań o sytuacji finansowej Gminy, zgłaszanie swoich propozycji w tym zakresie Wójtowi i Radzie Gminy, przynajmniej raz na kwartał,

  6. kontrola gospodarki finansowej gminnych jednostek organizacyjnych,

  7. prowadzenie księgowości i ewidencji majątku Gminy,

  8. przeprowadzanie kontroli finansowej komórek organizacyjnych Urzędu,

  9. opiniowanie decyzji wywołujących skutki finansowe dla budżetu,

  10. opracowywanie przepisów wewnętrznych dotyczących gospodarki finansowej oraz instrukcji obiegu dokumentów finansowo – księgowych,

  11. informowanie Rady Gminy o odmowie złożenia kontrasygnaty,

  12. prowadzenie rozliczeń z sołectwami,

  13. nadzorowanie rozliczenia podatku VAT,

  14. opracowywanie projektów planów i realizacji dochodów w rozbiciu na poszczególne kwartały i miesiące roku budżetowego z wykorzystania funduszy gminnych;

  15. współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową, Urzędem Skarbowym, Urzędem Wojewódzkim, bankami i innymi instytucjami;

  16. kontrola zewnętrzna realizacji zobowiązań podatkowych i finansowych osób fizycznych i prawnych w stosunku do gminy oraz windykacja tych zobowiązań,

  17. nadzorowanie i egzekwowanie od pracowników Referatu Księgowo – Podatkowego terminowego przygotowywania sprawozdawczości i bieżącego księgowania dokumentów i operacji finansowo księgowych,

  18. wykonywanie innych zadań z zakresu finansowo – księgowego na polecenie lub z upoważnienia Wójta,

  19. nadzór nad zabezpieczeniem dokumentów księgowych przed zniszczeniem, zagubieniem oraz nad prawidłowym ich przechowywaniem,

  20. nadzór nad zabezpieczeniem i archiwizacją komputerowej księgowej bazy danych oraz dokumentów księgowych.

Rozdział VI.

PODZIAŁ ZADAŃ POMIĘDZY

STANOWISKAMI PRACY

§ 22

1. Do wspólnych zadań realizowanych przez wszystkie komórki organizacyjne Urzędu należy:

  1. prowadzenie postępowania administracyjnego i wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach indywidualnych z zakresu administracji publicznej w granicach upoważnienia udzielonego przez Wójta Gminy, a także wykonywanie zadań wynikających z przepisów o postępowaniu egzekucyjnym w administracji;

  2. opracowywanie projektów aktów prawnych Rady Gminy a także zarządzeń Wójta oraz realizacja zadań z nich wynikających;

  3. pomoc Radzie, właściwym rzeczowo komisjom Rady, Wójtowi i jednostkom organizacyjnym Gminy w wykonywaniu ich zadań;

  4. współdziałanie ze Skarbnikiem przy opracowywaniu materiałów niezbędnych do przygotowania projektu budżetu Gminy,

  5. przygotowywanie okresowych analiz, ocen, informacji i sprawozdań w zakresie swojego działania oraz innych materiałów na polecenie Wójta Gminy;

  6. współdziałanie z organizacjami społecznymi i gospodarczymi oraz właściwymi organami administracji, przy realizacji zadań określonych w budżecie Gminy;

  7. przygotowywanie dla potrzeb Wójta informacji i innych materiałów niezbędnych do udzielenia odpowiedzi i wyjaśnień na zgłoszone przez radnych wnioski i interpelacje;

  8. przygotowywanie niezbędnych materiałów dla potrzeb Rady i Wójta dotyczących gminnych jednostek organizacyjnych oraz sprawowanie nadzoru nad jednostkami organizacyjnymi Gminy;

  9. współdziałanie z innymi stanowiskami pracy w sprawach wymagających uzgodnień między nimi;

  10. przechowywanie akt;

  11. stosowanie obowiązującego jednolitego rzeczowego wykazu akt;

  12. stosowanie zasad dotyczących wewnętrznego obiegu akt;

  13. usprawnianie własnej organizacji, metod i form pracy;

  14. wykonywanie innych zadań przekazanych do realizacji przez Wójta;

  15. współdziałanie przy opracowywaniu programów i wniosków na dofinansowanie zadań realizowanych przez gminę.

§23

Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego, wydawania zezwoleń na sprzedaż alkoholi należy prowadzenie spraw dotyczących:

  1. rejestracja urodzin, małżeństw oraz zgonów i innych zdarzeń mających wpływ na stan cywilny osób;

  2. sporządzania aktów stanu cywilnego i prowadzenia ksiąg stanu cywilnego;

  3. sporządzania i wydawania odpisów aktów stanu cywilnego oraz zaświadczeń;

  4. przechowywania ksiąg stanu cywilnego oraz akt zbiorowych;

  5. przyjmowania oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński oraz innych oświadczeń zgodnie z przepisami Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego,

  6. wskazywania kandydata na opiekuna prawnego,

  7. wykonywania zadań wynikających z Konkordatu,

  8. przedkładania na żądanie sądów powszechnych, stosownych dokumentów z rejestrów stanu cywilnego,

  9. prowadzenia innych spraw określonych przepisami ustawy o aktach stanu cywilnego oraz kodeksu rodzinnego i opiekuńczego,

  10. sporządzania oświadczeń woli na wypadek śmierci,

  11. wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,

  12. ustalanie czasu pracy placówek handlowych, usługowych i gastronomicznych,

Urząd Stanu Cywilnego organizacyjnie podlega bezpośrednio Wójtowi Gminy.

§ 24

Do zadań stanowiska d/s ewidencji ludności, powszechnego poboru, kancelarii tajnej oraz nadzoru nad cmentarzami gminnymi należą sprawy w szczególności dotyczące:

  1. prowadzenia spraw ewidencji ludności i wydawania dowodów osobistych,

  2. udzielania informacji adresowej organom ścigania i wymiaru sprawiedliwości,

  3. prowadzenia spraw związanych z wyborami do organów przedstawicielskich i przeprowadzaniem referendów, sporządzanie i aktualizacja spisu wyborców;

  4. prowadzenia sprawozdawczości statystycznej dotyczącej ruchu ludności;

  5. prowadzenia rejestracji i ewidencji przedpoborowych i współudział w prowadzeniu poboru do wojska;

  6. załatwiania spraw związanych ze zbiórkami publicznymi i zgromadzeniami oraz sprawowanie nadzoru nad ich przebiegiem,

  7. opracowanie i przestrzeganie planu cmentarzy komunalnych na terenie gminy,

  8. sprawowanie nadzoru nad cmentarzami komunalnymi i wojennymi,

  9. nadzór nad utrzymywaniem czystości oraz sprawności urządzeń cmentarnych,

  10. wyznaczanie miejsc na groby na cmentarzach komunalnych oraz egzekwowanie opłat z tego tytułu,

  11. wyznaczanie zgodnie z taryfikatorem i egzekwowanie opłat za wjazd na cmentarze komunalne,

  12. wyznaczanie zgodnie z taryfikatorem oraz egzekwowanie opłat za wykonanie nagrobków lub grobowców,

  13. nadzór i wyegzekwowanie nowych opłat przedłużających istnienie grobów (po upływie każdych 20 lat),

  14. opracowywanie regulaminów korzystania z cmentarzy,

  15. opracowywanie cenników i opłat za korzystanie z cmentarzy,

  16. planowanie rozbudowy cmentarzy komunalnych,

  17. nadzór nad należytym utrzymaniem pomników historii

  18. organizowanie zimowego utrzymania cmentarzy,

Stanowisko organizacyjnie podlega Sekretarzowi Gminy.

§ 25

Do zadań stanowiska d/s obrony cywilnej, zarządzania kryzysowego, ochotniczych straży pożarnych i ochrony informacji niejawnych należą sprawy w szczególności dotyczące:

  1. przygotowania ludności i mienia komunalnego na wypadek wojny,

  2. zgłaszanie wniosków w zakresie potrzeb, świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz obronnego przygotowania terenu i ludności,

  3. współdziałania z organami wojskowymi,

  4. administracji rezerw osobowych w tym rejestracji, poboru i ewidencji,

  5. nakładania na mieszkańców obowiązku wykonywania świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz obrony kraju, zwalniania ich z tego obowiązku oraz prowadzenia ewidencji wykonywanych świadczeń,

  6. prowadzenia spraw związanych z dostarczeniem środków przewozowych na rzecz wojska,

  7. organizowania akcji posłańczej,

  8. planowania działalności w zakresie realizacji zadań obrony cywilnej,

  9. przygotowywania formacji obrony cywilnej oraz prowadzenia szkoleń w tym zakresie, także szkoleń ludności w zakresie powszechnej samoobrony,

  10. kierowania oraz koordynowania akcjami ratunkowymi,

  11. organizacja oraz kierowanie Gminnym Zespołem Zarządzania Kryzysowego,

  12. współdziałania z organami administracji rządowej oraz samorządami szczebla gminnego i powiatowego w zakresie organizacji akcji ratunkowych,

  13. zabezpieczanie organizacyjno rzeczowe realizacji zadań Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego,

  14. realizacja zadań z zakresu ochrony p.pożarowej w tym nadzór nad działalnością ochotniczych straży pożarnych.

  15. zapewnianie ochrony informacji niejawnych,

  16. kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów
    o ochronie tych informacji,

  17. okresowa kontrola ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów,

  18. opracowania planu ochrony Urzędu i nadzorowanie jego realizacji,

Stanowisko organizacyjnie podlega Wójtowi Gminy.

§ 26

Do zadań kierowcy samochodów ratowniczych należy w szczególności:

  1. bieżąca obsługa codzienna przydzielonego samochodu gminnego lub innych pojazdów i sprzętu,

  2. wykonywanie drobnych napraw przydzielonego samochodu gminnego lub innych pojazdów i sprzętu,

  3. rzetelne prowadzenie i rozliczanie kart drogowych,

  4. zakup i bieżące rozliczanie zużycia zakupionego paliwa oraz materiałów eksploatacyjnych, w tym olejów i smarów,

  5. utrzymanie pełnej sprawności przydzielonych pojazdów oraz sprzętu zapewniającej bezpieczne wykonywanie przewozów lub innych czynności,

  6. przestrzeganie przepisów BHP i p-poż,

  7. utrzymywanie czystości w miejscu garażowania pojazdów oraz czystości pojazdów,

  8. zabezpieczenie pojazdów i sprzętu przed kradzieżą, włamaniem i samowolnym uruchomieniem przez osoby trzecie,

  9. przygotowanie pojazdów i wykonywanie w stacjach obsługi do tego upoważnionych okresowych badań technicznych pojazdów,

  10. przewóz osób wykonujących czynności służbowe na terenie gminy i poza jej granice oraz potwierdzanie wykonania tych czynności w kartach drogowych,

  11. odpowiedzialność materialna za wyposażenie pojazdów i sprzętu,

  12. używanie pojazdów i sprzętu zgodnie z przeznaczeniem,

  13. wykonywanie badania zużycia paliwa przez powierzone pojazdy i urządzenia co roku do końca m-ca czerwca,

  14. wykonywanie inwentaryzacji paliwa co m-c na koniec m-ca, nie później niż przed rozpoczęciem pracy w m-cu następnym,

  15. wykonywanie innych poleceń przełożonych.

Stanowisko organizacyjnie podlega pracownikowi d/s OC, OSP i zarządzania kryzysowego.

§ 27

Do zadaństanowiska d/s obsługi Rady Gminy, współpracy z jednostkami pomocniczymi gminy, rolnictwa i ochrony zdrowianależy w szczególności:

  1. obsługa organizacyjna i kancelaryjno – biurowa Przewodniczącego Rady i jego Zastępcy oraz Rady Gminy i Komisji Rady;

  2. przygotowywanie we współpracy z właściwymi merytorycznie stanowiskami pracy materiałów dotyczących projektów uchwał Rady i jej komisji oraz innych materiałów na posiedzenia i obrady tych organów;

  3. przechowywanie uchwał podejmowanych przez Radę Gminy i jej komisje;

  4. przekazywanie - za pośrednictwem Sekretariatu - korespondencji do i od Rady, jej komisji oraz poszczególnych radnych;

  5. przygotowywanie materiałów do projektów planów pracy Rady i jej komisji;

  6. podejmowanie czynności organizacyjnych związanych z przeprowadzaniem sesji, zebrań, posiedzeń i spotkań Rady, jej komisji i Wójta;

  7. protokołowanie sesji, posiedzeń, zebrań i spotkań;

  8. prowadzenie rejestru uchwał, zarządzeń i innych postanowień Rady i jej komisji;

  9. prowadzenie rejestru wniosków, zapytań i interpelacji składanych przez radnych;

  10. organizowanie szkoleń radnych i członków komisji Rady nie będących radnymi,

  11. przygotowywanie i przeprowadzenie wyborów parlamentarnych, prezydenckich i samorządowych oraz referendów.

  12. prowadzenie spraw związanych z rolnictwem i obsługą rolnictwa, między innymi zwalczanie zaraźliwych chorób zwierzęcych,

  13. sporządzanie na wniosek rolników umów dzierżaw gospodarstw rolnych w zamian za rentę lub emeryturę i ich ewidencja;

  14. prowadzenie spraw związanych z ochroną zdrowia.

Stanowisko organizacyjnie podlega Sekretarzowi.

§ 28

Do zadań stanowiska Radcy Prawnego należy wykonywanie obsługi prawnej i doradztwo na rzecz Wójta i Urzędu, a także Przewodniczącego Rady Gminy, Rady i jej Komisji, a w szczególności:

  1. opiniowanie pod względem prawnym i redakcyjnym projektów uchwał i zarządzeń,

  2. zastępstwo procesowe Gminy, jej organów i Urzędu przed sądami powszechnymi, NSA oraz innymi organami orzekającymi,

  3. opiniowanie pod względem prawnym projektów umów i porozumień,

  4. wydawanie opinii prawnych na wniosek poszczególnych stanowisk pracy,

  5. współpraca w zakresie prawnym w przygotowywaniu i organizacji przetargów oraz opiniowanie spraw dotyczących zamówień publicznych;

  6. informowanie Wójta oraz poszczególne stanowiska pracy o zmianach w obowiązujących przepisach prawnych,

  7. wydawanie opinii prawnych na wnioski Komisji stałych Rady oraz uczestnictwo w jej posiedzeniach,

  8. opiniowanie pod względem prawnym materiałów na sesje Rady Gminy oraz udział w sesjach,

  9. wydawanie opinii prawnych związanych z funkcjonowaniem organów gminy i Urzędu na wniosek Wójta lub Sekretarza

Stanowisko organizacyjnie podlega Wójtowi Gminy.

§ 29

Do zadań stanowiska d/s obsługi kancelaryjnej należy zapewnienie obsługi organizacyjnej Wójtowi, Zastępcy Wójta i Sekretarzowi oraz sprawy kancelaryjno-techniczne a w szczególności:

  1. przyjmowanie, wysyłanie i rozdzielanie korespondencji na zewnątrz
    i wewnątrz Urzędu,

  2. prowadzenie ewidencji korespondencji,

  3. prowadzenie centralnego rejestru skarg, wniosków, petycji oraz innych pism wpływających do Urzędu,

  4. przygotowywanie pomieszczeń i obsługa - w tym protokołowanie - spotkań
    i zebrań organizowanych przez Wójta, Zastępcę Wójta i Sekretarza,

  5. prenumerata czasopism i dzienników urzędowych,

  6. nadzór nad przechowywaniem pieczęci urzędowych,

  7. zaopatrywanie Urzędu w niezbędny sprzęt i wyposażenie w tym materiały biurowe i kancelaryjne,

  8. prowadzenie magazynu materiałów biurowych i kancelaryjnych,

  9. prowadzenie gospodarki drukami i formularzami,

  10. przyjmowanie interesantów zgłaszających petycje, skargi i wnioski oraz organizowanie ich kontaktów z Wójtem, Zastępcą Wójta lub Sekretarzem bądź kierowanie ich do właściwych stanowisk pracy oraz innych instytucji załatwiających indywidualne sprawy z zakresu administracji publicznej.

Stanowisko organizacyjnie podlega Sekretarzowi Gminy,

§ 30

Do zadań stanowiska d/s kadr, ewidencji działalności gospodarczej, nadzoru nad praktykantami, osobami skierowanymi do odpracowania wyroków sądowych i stażystami należy w szczególności:

  1. prowadzenie dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz akt osobowych pracowników,

  2. organizowanie szkolenia i doskonalenia zawodowego pracowników,

  3. przygotowywanie materiałów umożliwiających podejmowanie czynności
    z zakresu prawa pracy,

  4. przygotowywanie projektów planów urlopów wypoczynkowych,

  5. zapewnianie warunków do prowadzenia działalności socjalnej Urzędu jako pracodawcy,

  6. przygotowywanie i wydawanie świadectw pracy,

  7. ewidencjonowanie czasu pracy pracowników, sporządzanie i prowadzenie list obecności, ewidencja wyjść poza teren budynku Urzędu, rozliczanie czasu nieobecności w pracy, wyliczanie godzin do odpracowania i egzekwowanie ich odpracowania,

  8. przedstawianie przełożonemu analiz miesięcznych czasu pracy i nieobecności w pracy,

  9. kompletowanie wniosków emerytalno - rentowych,

  10. okresowa analiza stanu bhp,

  11. stwierdzanie zagrożeń zawodowych, ocena ryzyka zawodowego,

  12. przygotowywanie projektów wewnętrznych zarządzeń instrukcji dotyczących bhp,

  13. rejestrowanie, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy, chorób zawodowych oraz wyników badań środowiska pracy,

  14. udział w dochodzeniach powypadkowych,

  15. nadzór nad praktykantami i stażystami;

  16. nadzór na osobami skierowanym przez sąd do odpracowania wyroków sądowych;

  17. wydawanie decyzji o wpisie, zmianach i wykreśleniu z ewidencji działalności gospodarczej;

Stanowisko organizacyjnie podlega Sekretarzowi.

§ 31

Autor:
Data: 2008-05-19 09:56:50
Udostępnił:
Data: 2008-05-19 09:56:50

Rejestr zmian


Urząd Gminy Bircza
ul. Ojca Św. Jana Pawła II 2
37-740 Bircza
tel. (016) 672-60-91
fax. (016) 672-53-41
email: sekretariat@bircza.pl
© ZETO-RZESZÓW Sp. z o.o., www.zetorzeszow.pl