Protokół Nr XXV/2017
z obrad sesji Rady Gminy w Birczy, odbytej w dniu 20 grudnia 2017 roku, w budynku Urzędu Gminy Bircza, biuro Rady Gminy – pokój Nr 15.
Sesja trwała od godz.800 do godz.1000.
Sesja została zwołana w trybie art.20 ust.3 ustawy o samorządzie gminnym, na wniosek Wójta Gminy Bircza.
W sesji uczestniczyli Radni w liczbie 13. Nieobecni byli Radni: Pan Jan Lichota oraz Pan Ryszard Okołowicz (usprawiedliwieni).
Ponadto w sesji uczestniczyli: Wójt Gminy Bircza – Pan Grzegorz Gągola oraz Skarbnik Gminy Bircza – Pani Bogumiła Sowa-Wiśniowska.
Uczestniczących w sesji obrazują załączone do protokołu listy obecności.
Porządek obrad przedstawiał się następująco:
-
Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.
-
Przyjęcie porządku obrad.
-
Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2017 rok,
-
Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wysokości stawki procentowej opłaty adiacenckiej w związku ze wzrostem wartości nieruchomości spowodowanej budową urządzeń infrastruktury technicznej.
-
Zakończenie obrad.
Ad.1.
Otwarcia sesji dokonał Przewodniczący Rady Gminy w Birczy – Pan Wojciech Bobowski,
Witając Radnych, Pana Wójta i Panią Skarbnik.
Na podstawie listy obecności Przewodniczący Rady stwierdził prawomocność obrad.
Ad.3.
W tym punkcie porządku obrad Pani Skarbnik przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2017 rok, udzielając jednocześnie szczegółowego wyjaśnienia.
Dodatkowego wyjaśnienia do przedmiotowego projektu uchwały udzielił Pan Wójt.
Po udzieleniu wyjaśnienia, Radni jednogłośnie podjęli uchwałę w sprawie zmian w budżecie gminy na 2017 rok, która jako Nr LXII/102/2017 stanowi załącznik do protokołu.
Ad.4.
W tym punkcie porządku obrad Pan Wójt przedstawił projekt uchwały w sprawie ustalenia wysokości stawki procentowej opłaty adiacenckiej w związku ze wzrostem wartości nieruchomości spowodowanej budową urządzeń infrastruktury technicznej.
Ponieważ w § 2 projektu uchwały brak było określenia procentu różnicy między wartością jaką nieruchomość miała przed wybudowaniem urządzeń infrastruktury technicznej a wartością jaką nieruchomość ma po ich wybudowaniu, Pan Wójt wnioskował o 5 minut przerwy, celem uzupełnienia zapisu w § 2 projektu uchwały.
Radni jednogłośnie przyjęli wniosek Wójta.
Po przerwie Pan Przewodniczący wznowił obrady i Pan Wójt ponownie przedstawił projekt uchwały, gdzie w brakującym miejscu wpisane było 2%.
Wobec powyższego Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt uchwały przedstawiony przez Wójta.
Po krótkiej dyskusji Radni jednogłośnie odrzucili projekt uchwały w sprawie ustalenia wysokości stawki procentowej opłaty adiacenckiej w związku ze wzrostem wartości nieruchomości spowodowanej budową urządzeń infrastruktury technicznej ( 13 Radnych głosowało za odrzuceniem w/w projektu uchwały).
Ad.5.
W związku z wyczerpaniem porządku obrad, Przewodniczący Rady zakończył LXII sesję kadencji 2014-2018, dziękując wszystkim za udział.
Protokołowała :
Teresa Ślimak
|